2013年9月26日 星期四

中門大開:山寨幫閒副局長

中門大開:山寨幫閒副局長
添馬男
http://hk.apple.nextmedia.com/financeestate/art/20130927/18440362
■繼黃錦星(左)、吳克儉(右)後,又多位石頭爆出嚟嘅問責官員,問你死未。 

梁敬國係乜水?昨日政界中人你問我,我問你,都冇人識呢位月薪18萬元嘅新上任商務及經濟發展局副局長。繼吳克儉、黃錦星後,又一位石頭爆出嚟嘅問責局長,問你死未。如果我係商務局常任秘書長黃灝玄會點諗?一位來自建造業議會工人註冊總監,稍為似樣嘅法定機構揸fit人都未做過,仲係通過一個無厘頭遴選程序,要成一年時間,先至拍板請呢位梁副局?政務官心裏只有一個「X」字。

東拼西湊 如同山寨手機
呢位梁副局奇特之處,竟然以自己沒任何政治聯繫為賣點,問責局長負責乃政治工作,台前向公眾、傳媒、政黨、議會推銷政策,請條全無相關政治歷練嘅蛋散做乜?其荒謬程度猶如捧一個五音不全懶音人做歌星。
問責制當初推出,表面理據係補公務員不足,公務員專注政策制訂,問責官員專注政治游說及推銷。老董年代班問責官員都算似模似樣,至少有相當公職及公務歷練,到曾蔭權年代,擴大問責制,新上場副局已開始出事,蘇錦樑、潘潔、許曉暉已被質疑,常任秘書長當班副局係笑片看待,「問責制」形象早已衰咗。
到梁振英一屆,新任局長除高永文稍正常外,其餘吳克儉、黃錦星、陳茂波又係一班蛋散,而陳茂波屢犯過失,死不下台,更令問責精神消失無影。
十年下來,問責制仍停留在華強北路山寨手機level,零件東拼西湊,有民建聯落選議員劉江華,又有到今日都唔知自己做緊乜嘅陳肇始教授,(大家完全唔記得陳教授係高永文副手),又有同電力公司好老友嘅陸恭蕙,成個問責制用人標準不清不楚,如果係政治工作,就定要搵有公職、傳媒、智庫、政黨相關經驗,而唔係要專才,以此標準,劉江華、陸恭蕙算合標準,但陳教授、梁敬國就唔應該請。但由於北京唔希望政黨執政,加上用人唯親,泛民黨派大多被拒諸門外,因此千揀萬揀,到頭來得到一班「幫閒庸才」。
所謂副局長淪為幫閒,因為欠缺政治歷練,上立法會panel都會成日噏錯,城市論壇都唔敢去,去到都係讀新聞稿,表現連一個政務官staff grade C都不如,要政務官扶住先識學行,仲要攞18萬元人工!最後常秘就會將無可無不可,做錯也冇後果嘅工作分派畀副局,就係專做三四線團體嘅主禮活動嘉賓,一線團體及建制派大show,當然留畀局長,因為局長都要攞sound bite,搶民望。
一國兩制、港人治港,十幾年已淪落為華強北山寨機水平!

添馬男


職位懸空兩年 梁敬國任副商經局長
http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130926/18438618
【本報訊】受「跳船」問題困擾的梁班子,昨突宣佈有人「上船」。商務及經濟發展局副局長一職懸空逾兩年,政府昨宣佈任命梁敬國出任,下月16日履新。梁昨在局長蘇錦樑陪同下露面,回答記者提問表現淡定,惟內容空洞。

承諾服務至任期屆滿
梁敬國加入政府前,曾任建造業議會工人註冊總監,之前在貿易發展局工作15年。蘇錦樑指梁是他向聘任委員會推薦的唯一人選。他拒透露多少人申請副局長一職。梁稱自己無政黨背景,上任後盼能盡快掌握新工作。他說過去經常與貿易、製造業、服務業聯繫,尤其是中小企,了解他們的需要,相信自己的工作經驗有助推廣商經局事務。
被問到何以願意此時走入「熱廚房」,而近月三名政治助理先後請辭,其中兩人都以照顧家人為由辭職,他的家人情況又如何?他反覆稱加入政府是希望貢獻一己所長、服務社會,並承諾服務至任期屆滿。有記者即場問他對本港面對上海自由貿易區的挑戰,及對發出免費電視牌照的意見,他一律以「暫時未曾上任」為由推卻回應,表示待上任後與局內同事了解細節,再行討論。
梁於聖士提反書院讀中一至中七,88年畢業於中大政治與行政學系獲社會科學學士。88至90年曾在國泰航空任見習行政人員,90年於香港大學修讀城市規劃理學碩士課程,93年畢業後至98年間,梁任職貿發局服務業拓展經理,曾被派駐該局位於深圳及紐約的辦事處任主管。08年至12年間出任建造業工人註冊管理局行政總裁,該局今年1月與建造業議會合併,他轉任議會工人註冊總監。
梁無透露現職薪酬,副局長月薪183,350元。資料顯示建造業議會總監級職員年薪最少100萬元。

沒有留言:

張貼留言